Trening og velvære

Lampeland Hotell har fokus på trening og velvære - for medarbeidere og gjester.

 

HØSTENS TRENING STARTER OPP I UKE 35 

 

Mandager fra uke 35 - uke 48 (13 ganger, fri uke 40)

16.45   Pilates   60 min   Hotellet 

 

Onsdager fra uke 35 - uke 48 (13 ganger, fri uke 40)

16.30   Bli sprek ute / inne etter uke 40   45 min   Stevningsmogen
17.30   Pilates matte/slynge   60 min    Hotellet
18.45   Slynge   60 min   Hotellet

 

Instruktører 
Pilates mandag: Frøydis Lislevatn
Bli sprek ute, Pilates matte/slynge og Slynge onsdag:
Linn R. Fuglesang


Pris

Pilates (13 ganger)   Kr 1890,-
Bli sprek ute/inne etter uke 40 (13 ganger)   Kr 1190,-
Pilates matte/slynge (13 ganger)   Kr 1890,-
Slynge (13 ganger)   Kr 1890,-

 

Rabatt
Ved kjøp av to aktiviteter pr. deltager gis 10% rabatt


Påmelding
Send din påmelding til kjersti@lampeland.no med fakturaadresse og mobilnummer. Det er begrensede antall plasser på gruppene Pilates matte/slynge og Slynge. 


Pilates
Pilates er styrketrening, men det handler ikke om å ”pumpe” opp musklene for at de skal bli så store som mulig.

  • Fokus er statisk styrke, ikke dynamisk styrke, og at den indre støttemuskulaturen bygges opp fra bunnen av, slik at kroppen kan bæres på en korrekt måte.
    Pilates utføres med rolige og skånsomme, men effektive øvelser. Øvelsene gjøres på en bestemt måte, ingenting overlates til tilfeldighetene. Under trening er utøveren hele tiden i bevegelse og stopper ikke opp i statiske posisjoner. Alt skjer i takt med rolig innpust og utpust.


Bli sprek ute/inne etter uke 40
Trening ute i nærområdet

  • Utetrening er en time hvor du får brukt hele kroppen i enkle men morsomme styrke og kondisjonsøvelser. Treningen passer alle og kan fint tilpasses hver enkelts utgangspunkt.
  • Det vil også være variasjon i øktene. Vi trener uansett vær, så husk å tilpass klær. Alle kan være med!
  • Etter uke 40 vil det være trening inne, til musikk. Fokus vil være styrke og kondisjon.


Pilates på matte /pilates med slynge // totalt 15 plasser

Pilates er styrketrening hvor indre støttemusklatur bygges opp, stabilitet og kroppskontroll trenes opp.

  • Pilates er skånsomt og alt skjer i takt med pust og tilstedeværelse. Vi har fokus på å kutte tankestress og øke bevistheten på hvordan kroppen jobber, pilates skal derfor også gi energi.
  • Treningsformen passer alle uansett utgangspunkt!»
  • Sammen med slynge i deler av timen setter vi sammen det beste fra begge treningsformer for å bygge styrke og stabilitet.
  • Vi bruker vektballer og skumrulle (foamroll) for variasjon i øvelsene underveis i kurset.
  • Timen avsluttes med en god strekk i slynge og avspenning.

Slynge // totalt 15 plasser
Slyngetrening er styrketrening med fokus på kroppskontroll og oppbygging av indre støttemuskulatur.

  • Det vil bli grundig opplæring i bruken/ innstilling av slynge.
  • Du kan regulere øvelsene ved å variere kroppens vinkel mot underlaget derfor passer slynge for alle. Du bruker hele kroppen i alle øvelsene.
  • Alle øvelsene gjøres i slynge og det blir en variasjon av kondisjon og styrke avhengig av hvordan timen legges opp. Progresjonen økes i takt med gruppas prestasjon.
  • Alle blir individuelt fulgt opp. Slynge har lenge vært brukt innen fysioterapi og opptrening, men har de siste årene også økt i popularitet innenfor vanlig trening.
  • Bruksområdet er variert og gevinsten av treningen er stor.

PT-timer
Ta kontakt med Linn for å få et treningsopplegg tilpasset deg!
Mobil: 41 59 74 84 // Mail: linnrj@live.no